Wie zijn wij?

Hilda Filippo

 

"Sinds 1989 heb ik als leerkracht in het basisonderwijs gewerkt. Ik heb ervaring in de groepen 3 t/m 8 op verschillende scholen in de regio. 

In 2011 heb ik mijn Master SEN/Remedial Teaching behaald; Special Educational Needs. Van 2014 tot en met 2019 heb ik op Nieuwskomersschool De Wereld in Noordwijkerhout gewerkt. Het werken met allerlei verschillende culturen en achtergronden heb ik als verrijkend ervaren. Ik maakte wekelijks voor elke leerling een individuele weektaak, daarnaast heb ik me gespecialiseerd in het geven van uitgebreid woordenschatonderwijs. Vanaf 2020 ben ik daarom gaan werken als NT2 onderwijsadviseur voor verschillende organisaties in de Duin- en Bollenstreek. 

Naast NT2 onderwijsadviseur, ben ik werkzaam als remedial teacher in onze gezamenlijke praktijk. Ik heb gemerkt dat het individueel begeleiden van kinderen zeer motiverend werkt. Het geeft veel voldoening om het zelfvertrouwen van kinderen te zien groeien en ze een stapje verder te helpen".


 

Simone Marijt


 

"Sinds 1999 ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Voordat ik leerkracht werd, heb ik na mijn studie fiscaal recht, enkele jaren in een belastingadviespraktijk gewerkt. Ik heb op diverse scholen in Leiderdorp en Leiden ervaring opgedaan in het lesgeven en het individueel begeleiden van kinderen. 

In 2011 heb ik mijn Master SEN/Remedial Teaching behaald. Hetzelfde jaar zijn Hilda en ik gestart met onze praktijk voor remedial teaching. Na enkele jaren als schoolcoach (Stichting Leerkracht) gewerkt te hebben, ben ik op de Haanstraschool in Leiden gaan werken als leerkracht van groep 7/8. Sinds schooljaar 2022/2023 ben ik werkzaam als intern begeleider op een school in Oegstgeest.

Daarnaast ben ik gecertificeerd KIES-coach (KIES = kinderen in echtscheiding situaties). Kinderen worden dan gedurende enkele maanden in een KIES-groep onder schooltijd begeleid. Het begeleiden van kinderen in een gezamenlijke praktijk geeft mij veel voldoening omdat je door de individuele benadering vaak snel resultaat ziet. 

Ook in de opvoeding van mijn eigen kinderen merk ik dat ieder kind baat heeft bij een eigen aanpak. Ik vind het van groot belang de begeleiding van ieder kind goed af te stemmen in mijn wekelijkse overleg met Hilda".